Sanoma neemt belang in webwinkelketen

Sanoma neemt een belang in SB Commerce, een bedrijf dat vijftig webwinkels exploiteert in het domein Home Deco.

Het is niet bekend hoeveel procent van de aandelen de uitgeverij verwerft. Evenmin hoeveel het daarvoor betaalt aan de eigenaren van SB Commerce.

In het persbericht zegt Ard Siekerman, uitgever Home Deco van Sanoma Media: “In de huidige media– en woonindustrie zien we, bij onze lezers en bezoekers van onze digitale platformen én bij onze business partners, duidelijk een nieuwe behoefte ontstaan. Door het belang in SB Commerce en de samenwerkingen met onze zakelijke partners binnen de (r)etail kunnen we de woonmarkt een krachtige impuls geven.”

SB Commerce, met vestigingen in Amersfoort en Leiden, exploiteert enkele tientallen woongerelateerde webwinkels.

Sanoma heeft nu verscheidene activiteiten in de e-commercemarkt, waaronder lead generation met Startpagina.nl en Fashionchick, prijsvergelijken met Kieskeurig.nl en classifieds in de vorm van Autotrader.

Foto: Plage (cc)

4 Reacties

Sanoma neemt de laatste tijd wel erg veel over..Gaat goed daar!

Logische stap om de klantketen beter te beheersen en het bereik uit te breiden met een transactioneel kanaal (daar wordt het geld verdient). Succes Sanoma!

Missen ze alleen nog een Affiliate netwerk.

@Karel
En nou heb ik van horen zeggen dat ze daarvoor al aan de tafel zitten met een Nederlandse parttij 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug