Deel dit artikel
-

Sanoma weg bij WebAds

WebAds verliest Sanoma Uitgevers als klant voor wie ze de online advertenties verzorgt. De uitgever neemt de commerciële aciviteiten in eigen hand, bespaart daarmee geld en kan belangstellende adverteerders bedienen met verscheidene combinaties van off line en online media.

Vanaf begin september gaat een zevenkoppig team van Sanoma Uitgevers zelf de online advertentieverkoop verzorgen voor drie groepen titels. Het gaat om titels in de groepen: Vrouwen, Special Interest en Wonen.

De online exploitatie van lezersgroep Young, met daarin onder meer Donald Duck en Fancy, blijft in handen van Ilse Media-dochter New Rulez. Ilse Media werkt met het Duitse Falk, evenals De Telegraaf die in WebAds vorig jaar aan de kant zette

Patrick Bernhart, uitgever Nieuwe Media Vrouwen, legt uit: "Hiermee scheppen we duidelijkheid in de markt. Adverteerders en mediabureaus hebben nu 1 aanspreekpunt. Sinds eind 2004 bouwen we aan een team dat online advertenties afhandelt. De trafficing wordt afgehandeld door DQ&A. We denken hiermee kosten te besparen. Maar bovendien verwachten we multimedialer te kunnen gaan werken. We kunnen cominaties gaan maken met online advertenties, print, internetradio en evenementen. Dat deden we bijvoorbeeld reeds met Procter & Gamble."

De betreffende internetsites hebben volgens Bernhart maandelijks ruim 1 miljoen unieke bezoekers, die 46 miljoen pageviews opleveren.

Tjeerd Kooij, directeur van WebAds, reageert: "Uiteraard is het altijd vervelend om een grote klant als Sanoma of de Telegraaf te zien vertrekken. Echter dit wordt van tevoren bij de start van een samenwerking al aangegeven. Uitgevers als de Telegraaf en Sanoma kiezen ervoor om met WebAds te werken, omdat zij op dat moment zelf de online exploitatie niet kunnen of niet willen invullen. Wanneer zij de kennis hiervoor inmiddels in huis hebben geven zij dit ruim van tevoren aan, zodat wij hierop kunnen inspelen. De innovatieves bij ons centreren zich nu rondom digitale video."

[Reactie Tjeerd Kooij toegevoegd op 25 augustus, 12:20 uur, Red.]

Deel dit bericht

3 Reacties

alex

wonen, women & bomen

Erik

Ik vraag me af welk bedrijf in hemelsnaam op een website als eigen huis en interieur (www.eh-i.nl) wil adverteren. Dde gemiddelde hobby site ziet er nog beter uit en bevat meer info

Peppi

Denk dat Sanoma misschien de CPM / internet business onderschat. Je moet of hele goede vriendjes hebben, of super goede argumenten middels profiling en diep inzicht in de kwaliteit van je bereik, willen bureaus de moeite nemen om GROTE delen van het budget te plaatsen. Crossmediale verhaal blijft vaak een buzz-woord, maar zal met maandelijkse en wekelijkse bladen lastig zijn. Uiteraard wel succes gewenst, want iedereen is gebaat bij succesvolle internet-uitgeverijen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond