Deel dit artikel
-

SanomaVentures investeert in Fosbury

SanomaVentures investeert in startup Fosbury: een platform voor het ontwerpen, beheren en distribueren van Apple Passbook-campagnes. Campagnes die mobiele coupons, klantenkaarten of giftcards bevatten.

Fosbury is het bedrijf van Willem Spruijt, Martijn de Kuijper en Lucas Tieleman. De eerste twee waren eerder betrokken bij Yunoo, waarin Sanoma al eerder investeerde. De startup, die in 2011 werd verkozen tot website van het jaar, werd in 2012 verkocht aan AFAS Software. Tieleman is ook medeoprichter van 94Wines en Repudo, winnaar van een Accenture innovation award in 2011.

Volgens Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures, staat Apple’s Passbook, de app voor digitale vouchers, als platform nog in de kinderschoenen, maar bereikt wereldwijd al miljoenen gebruikers. ‘Wij geloven dat het een zeer interessant kanaal is voor bedrijven om effectief, persoonlijk en locatie-specifiek met klanten te communiceren.”

Fosbury wil ook Samsungs equivalent Samsung Wallet voor campagnes inzetten. SanomaVentures ziet op de Nederlandse markt ook goede samenwerkingsmogelijkheden met Scoupy, de mobiele applicatie met kortingsbonnen, waar het in 2012 in investeerde.

Fosbury is gelanceerd op 28 maart en heeft in een maand al meer dan driehonderd klanten ingeschreven, die duizenden Passbook-passen hebben gecreëerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond