Deel dit artikel
-

SCOUPY lanceert via app schap- en storechecks

Met Barilla, Pedigree en Lipton als eerste opdrachtgevers, heeft het Nederlandse bedrijf Scoupy een nieuwe propositie gelanceerd, waarbij winkelschappen met behulp van de app gecheckt kunnen worden op de aanwezigheid, de correcte prijs en de presentatie van producten.

Scoupy claimt met 1,7 miljoen unieke gebruikers het grootste actiemarketingplatform van Nederland te zijn, althans in de boodschappenmarkt. Via het platform worden door sponsors bepaalde producten gepromoot. Met een foto van de kassabon krijgt de consument binnen een dag (een deel van) zijn of haar aankoopbedrag teruggestort. Ook worden spaarpunten toegekend.

In de laatste jaren neemt de strijd om dure schapmeters hevig toe. Optimale zichtbaarheid en beschikbaarheid van meerdere productvarianten in de schappen is niet meer vanzelfsprekend.

Aan Scoupy-gebruikers wordt daarom gevraagd een bepaald product te ‘scouten’ in hun (lokale) supermarkt. Met de Scoupy-app kunnen ze product lokaliseren, foto’s maken van het schap en een aantal simpele vragen beantwoorden. Daarbij kunnen ook omliggende producten worden meegenomen.

Consumenten worden beloond met een gratis product (via cashback direct mee te nemen uit de supermarkt). In sommige gevallen vergoedt SCOUPY ook een cashbedrag via de app.

Scoupy claimt nu al succes met deze mystery guest-aanpak. Bij een recente Scoupy Scout-actie werden 85 procent van alle Nederlandse supermarkten gecheckt. Voor klanten is een online rapportagetool beschikbaar.

Dit bericht is 26 keer gedeeld

3 Reacties

Mark de Bruin

Op het eerste gezicht lijkt dit wel heel erg op de app van Roamler?

1,7 miljoen uniek is best knap. Is dat per maand? Of per jaar? Is de app 3 miljoen keer gedownload?

Maarten Vlasveld - SCOUPY

Hi Mark,

Er zijn inderdaad raakvlakken en overlappingen tussen de proposities van SCOUPY en partijen als Roamler. Echter, elk heeft naar mijn persoonlijke mening momenteel genoeg onderscheidend vermogen om de markt op haar eigen manier te bedienen.

De genoemde 1.7 miljoen gaat over het aantal unieke, geregistreerde gebruikersaccounts. Wel is dit getal achterhaald, SCOUPY heeft circa een maand geleden de twee miljoen bereikt.

Remco Bron

@Maarten: kan je iets meer zeggen over het onderscheidend vermogen wat je claimt? Ik ben het met Mark eens dat het lijkt op een Roamler kloon.

Waarom rapporteren jullie niet gewoo in maandelijks actieve gebruikers? Nu tel je ook passieve accounts zoals ik.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond