Deel dit artikel
-

Semel (Yahoo): strategie Google onduidelijk

Terry Semel, de CEO van Yahoo, vindt dat Google geen duidelijke strategie heeft. Ook vindt hij dat Google bezig is met een inhaalrace die erop gericht is Yahoo voorbij te streven. “Ze zijn duidelijk bezig met een inhaalslag. Ze doen eigenlijk alles wat wij al gedaan hebben.”

“Tot nu toe lijkt het erop dat ze geen duidelijk plan hebben en dat ze niet precies weten waar ze naar toe willen,” aldus Semel in een paneldiscussie die van de week werd opgetekend door persbureau AP. Wel prees Semel Google's inspanningen op het gebied van zoekmachinetechnologie.

Om even later te stellen dat Google precies datzelfde aan het doen is als Yahoo. “Als je kijkt naar wat ze aan het doen zijn met e-mail, foto's en met sociaal netwerken dan lijkt dat wel heel erg op wat wij aan het doen zijn. Met al die nieuwe features begint Google meer en meer op een portal te lijken. En als Google een portal is dan is het de nummer vier.” Semel noemde de andere drie portals die Google voor zich moet dulden niet, maar waarschijnlijk doelt hij op Yahoo, MSN en AOL.

Het is voor het eerst dat Semel een openlijke analyse heeft gegeven van waar Google mee bezig is. Anders dan bijvoorbeeld Microsoft onthield hij zich altijd van commentaar. Steve Ballmer van Microsoft haalde onlangs vernietigend uit naar Google. Semel zei verder dat hij vindt dat Yahoo's strategie gericht is op de lange termijn. “Wij zijn bezig met een marathon, niet met een korte afstands sprint.”

Deel dit bericht

1 Reacties

Luc Franken

Alleen is het wel een redelijk feit dat Google iets meer een naam heeft in NL en in meer landen denk ik. Mensen komen nou eenmaal meer op Google dan op Yahoo. Dit verschil zou weleens er voor kunnen gaan zorgen dat Google uiteindelijk een grotere portal wordt dan die andere 3.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond