Semilo lanceert besloten advertentiemarktplaats
Online exploitant Semilo lanceert een gesloten advertentiemarktplaats, waar vaste partners premium inventaris geautomatiseerd in kunnen kopen.
Daarnaast wordt ook een open marktplaats gelanceerd, waarbij de niet aan premiumpartners verkochte inventaris per opbod wordt aangeboden. De verschillen tussen de ‘private’ en ‘open marketplace’ zitten voornamelijk in de transparantie van het netwerk, de mogelijkheid om afspraken te maken over tarieven en garanties met betrekking tot de afnamehoeveelheid en het gebruik van betrouwbare data.
Het streven is om alle premiummogelijkheden, zoals diepgaande targeting die veelal wordt ingezet op bepaalde websites, op termijn beschikbaar te maken binnen de besloten marktplaats.
De lancering komt een jaar nadat Semilo de van oorsprong Franse branchegenoot Hi-media overnam. Het bedrijf heeft het afgelopen jaar kunnen experimenteren met RTB en automated trading. Voor de private marketplace maakt Semilo gebruik van de technologie van Appnexus. Hi-media heeft met Appnexus een van de grootste Europese marketplaces gebouwd, met premium inventory uit bijna tien verschillende landen en een maandbereik van 165 miljoen Europeanen.
‘De markt lijkt er inmiddels klaar voor te zijn om automated trading te zien als efficiency-slag binnen het media-inkoop traject’, stelt CEO Hans Caspers.
Het Amsterdamse Semilo is in 2005 opgericht door Hans Caspers en Marcel Schuyt.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
August
Gefeliciteerd mannen, weer een mooie stap!
JJ
Gefeliciteerd Hans & Marcel