Deel dit artikel
-

Slechts 14 procent Europeanen zorgt voor e-commerce omzet

De jaaromzet voor Europese e-commerce van 16,4 miljard dollar wordt gemaakt door slechts veertien procent van de bevolking. Dat heeft Datamonitor geconcludeerd . Dit bureau identificeert onder de Europese internetters een viertal soorten: 'Agnostics', 'Phantoms', 'Moderates' en 'Internet Globetrotters'. De grootste groep (vijftig procent van de Europeanen) komt helemaal niet op het web.

De beste kopers voor e-winkels zijn de zogenaamde Internet Globetrotters. Zij vormen weliswaar de kleinste groep binnen de Datamonitor-verdeling (zes procent), maar besteden wel het meest. De groep daaronder, de Moderates (goed voor acht procent) koopt wel online, maar hun bestedingen zijn marginaal. De grootste groep internetters wordt 'spoken' genoemd; zij kijken wel op het web, maar kopen daarna in de fysieke winkel. Deze groep wordt gevormd door 27 procent van de Europeanen. Dan zijn er ook nog de 'agnostics'; negen procent die wel toegang heeft tot het web, maar niet zoekt naar te kopen artikelen. De overige vijftig procent zit niet op het web.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!