Deel dit artikel
-

Smart Watch van Microsoft wordt de nek omgedraaid

Microsoft stopt met de productie van de slimme horloges die in 2004 nog met veel bombarie op de markt werden gebracht. Op de horloges waren chatberichten, nieuws, aandelenkoersen en het weerbericht te ontvangen.

De SPOT-gadgets met de MSN Direct-dienst zijn uitverkocht en de softwaregigant heeft geen intentie om nieuwe modellen te produceren. Dat meldt de website BetaNews.

Wel wil Microsoft de zoektocht naar nieuwe kanalen voor de SPOT-technologie voortzetten.De feedback die het bedrijf heeft ontvangen wordt wel gebruikt in toekomstige producten, maar ditmaal niet in de vorm van een uurwerk.

Voor het verzenden van de data werd gebruik gemaakt van FM-radiogolven. Microsoft heeft samen met SCA Data Systems hiervoor het DirectBand-netwerk opgezet

MSN Direct is onderdeel van het initiatief SPOT. Dit staat voor Smart Personal Objects Technology en is een project bedoeld om technologie te combineren met persoonlijke objecten, zoals horloges, maar bijvoorbeeld ook audio- en keukenapparatuur. Doel is om deze apparaten geschikt te maken voor het ontvangen van informatie via het DirectBand-netwerk.

De verkoop is nooit echt goed van de grond gekomen. Dit kan gelegen hebben aan de beperkte dekking van de technologie. De gebruiker moest doorgaans in een stedelijk gebied zijn en zelfs daar was de dekking niet altijd even stabiel. Nieuwe applicaties voor het horloge lieten de laatste tijd ook erg lang op zich wachten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond