Deel dit artikel
-

Smile, You’re on Facedeals!

Een Amerikaans reclamebureau wil winkels gezichten van klanten laten herkennen aan de hand van hun foto’s op Facebook. Voorlopig alleen voor marketingdoeleinden.

Het Amerikaanse bedrijf Redpepper heeft een nieuw systeem ontwikkeld onder de naam Facedeals. Het woord zegt het eigenlijk al: klanten van traditionele winkels kunnen klanten herkennen aan hun Facebookprofiel en bijbehorende foto. In ruil voor hun gegevens krijgen klanten op maat gemaakte aanbiedingen en kortingen.

Vanzelfsprekend moet klanten vooraf toestemming gegeven. Ook moeten zij een Facedeals-app op hun mobiele telefoon installeren. Die controleert de meest recente profielfoto op Facebook en stelt een biometrisch profiel samen.

De technologie, die momenteel wordt getest in Nashville is omstreden. Want ook als de klant niet meedoet, blijven de op WiFi werkende camera’s opnamen maken van binnenkomende klanten.

Of Facedeals realiteit wordt is, gelet op de privacy, dan ook nog de vraag.

Deel dit bericht

2 Reacties

Arjen

Erg toffe technologie, wat minder dat deze met name wordt gebruikt voor marketingdoeleinden. Doet me een beetje denken aan Minority Report.

Morningtime

Skynet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond