Deel dit artikel
-

Snap merkt invloed advertentiebeperkingen Apple

De koers van Snap, het beursgenoteerde bedrijf achter Snapchat, daalde zojuist 25 procent wegens tegenvallende omzetten. De belangrijkste oorzaak zijn de beperkingen die Apple adverteerders oplegt.

Hoewel CEO Evan Spiegel de maatregelen van Apple aanvankelijk steunde, in tegenstelling tot rivaal Facebook, moet hij nu erkennen dat de impact toch groter is dan verwacht. Snap kan de effecten van de advertenties minder goed meten omdat iOS gebruikers hebben aangegeven niet gevolgd te willen worden.

Snap verwacht in het vierde kwartaal minder sterk te groeien als gevolg van recente veranderingen in de privacyregels van de App Store van Apple.

Aanhoudende problemen in de aanvoerketen zouden indirect ook invloed op de resultaten kunnen hebben, aangezien fabrikanten minder zullen adverteren.

Beleggers vrezen eenzelfde verhaal te horen van Twitter en Facebook, die volgende week hun cijfers publiceren.

De omzet kwam weliswaar boven de 1 miljard dollar uit, 57 procent meer dan een jaar geleden, maar analisten hadden gerekend op 1,1 miljard.

Ook lijdt het Amerikaanse bedrijf nog steeds verlies, al was die met 72 miljoen minder dramatisch dan een jaar geleden. Het handelsresultaat bedroeg 174 miljoen dollar.

Het aantal dagelijks actieve gebruikers steeg 23 procent naar 306 miljoen. Dat was beter dan verwacht.

In het kwartaal ging Snap een samenwerking aan met HBO Max en werden nieuwe Discover kanalen in veertien landen gelanceerd, waaronder 22 in zowel India als het VK.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond