Deel dit artikel
-

Specialist advergaming Flarie naar Nederland

Het Zweedse bedrijf Flarie is begonnen zijn diensten buiten Scandinavië uit te rollen, beginnen met Nederland.

De internationale expansie staat onder leiding van de Nederlander Keith Ta. In Nederland voert hij de eerste introducerende gesprekken met mediabureaus en grote adverteerders.

Flarie is een technologiebedrijf dat casual gaming inzet als drager van reclame. Merken kiezen een of meerdere spellen uit het portfolio van de leverancier, laten daar hun eigen merkbeelden bij inbouwen en verspreiden de HTML5-games. Dat kan per social media, WhatsApp, e-mail of display.

Ta legt aan Emerce uit: “Met een spel dat past bij het merk is de spelende consument veel langer actief betrokken in termen. En dat in de omgeving van de adverteerder.”

Tot de klanten in Zweden behoren partijen als Unilever, Universal, Klarna, Coca-Cola en American Express.

“Door het succes in Zweden is besloten om internationaal uit te rollen. Doelstelling is om eind dit jaar het aantal FTE te hebben verdubbeld.” Er werkt nu 25 man bij het bedrijf in Stockholm.

Foto: Robert Couse-Baker (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond