Under Armour: ‘Als het aan ons ligt, doen we overal een chip in’

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour, dé challenger van grootmachten als Nike en Adidas, ziet zich vooral als techbedrijf. ‘Als het aan ons ligt, doen we ook overal een chip in, zolang het maar bijdraagt aan onze missie,’ zegt Chris Bate, VP en Managing Director Europe, van het bedrijf in het jongste nummer van Emerce.
Wat Facebook heeft gedaan voor social, Amazon (Prime) voor retail en LinkedIn voor business, wil Under Armour voor de fitness- en wellnesscategorie zijn.
De eigen app UA Record bijvoorbeeld stelt de gebruiker centraal. Die fungeert zeker als leadgenerator, ook al staat e-commerce niet voorop. ‘Uit data die we hebben, blijkt dat gebruikers meer openstaan voor fitnessgerelateerde advertenties en aankopen na het doen van een work-out’
Under Armours hoofdkantoor staat al sinds jaar en dag in het Amerikaanse Baltimore, waar ongeveer de helft van de medewerkers gehuisvest is. Vanuit het Olympisch Stadion in Amsterdam, dat sinds 2006 dienst doet als Europa’s hoofdkwartier, worden de Europese landen aangestuurd.
Ongeveer negentig procent van de omzet komt van retail. De rest verloopt via de eigen site, waarvan men er binnen Europa nu veertien heeft. Nog dit jaar zal Under Armour in Europa een eigen winkel openen, en in de komende drie jaar worden nog eens zes flagshipstores geopend.
Het hele interview staat in het maartnummer van Emerce. Word lid van Emerce voor € 119 per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond