Deel dit artikel
-

Suitableshop vernieuwt webshop

Kledingwinkel Suitableshop heeft zijn webwinkel onderhanden genomen om deze snelle en duidelijker te maken. De cut-off tijd gaat van einde middag, naar tegen tien uur ‘s avonds en personeel in de winkels gaat meer met iPads werken.

De laatste sitevernieuwing dateert van zes jaar geleden. Suitableshop heeft zijn nieuwe winkel aan de huidige tijd aangepast. Het kon niet anders dan dat hij responsive is gemaakt, omdat 45 procent van het verkeer uit mobiel komt (mobiel 20%, tablet 25%).

Los van de techniek is ook het logo veranderd. Dat moet net als de site frisser en slanker ogen.

In de afgelopen jaren is het online kanaal sterk gegroeid qua strategisch belang. Veertig procent van de omzet wordt nu gerealiseerd via de webshop. De overige zestig procent in de fysieke winkels verspreid over Nederland.

Een deel van de voorraad ligt in een centraal magazijn, een deel van de online orders wordt vanuit de winkels geleverd. Dat is een bewuste keuze. Zo blijven de winkelmedewerkers betrokken bij en bekend met de online processen.

E-commercemanager Pieter-Jan Schutte beantwoordt drie vragen per e-mail:

Wat is er aan de achterkant veranderd?
“Aan de achterkant zijn veel bestaande functies herschreven volgens laatste methodieken om onder andere de performance te verbeteren. Ook is de winkelvoorraad beter zichtbaar geworden aan de frontend en hebben we meer mogelijkheden om volumevoordeel aan de consument aan te bieden, zoals het combineren van een overhemd en trui voor een vaste prijs. Het ordermanagement is niet zodanig aangepast qua techniek echter wel qua fysieke mogelijkheden. Zo zijn we nu van maandag tot en met donderdag tot half tien open voor orders. Dat was vijf uur. In de avond draaien we ook nog een logistieke batch.”

Wat verandert er qua marketingactiviteiten?
“Wat ik net beschrijf, het langer kunnen aannemen van orders, is al een ingrijpende verandering op zich. De marketingactiviteiten an sich hadden we al goed op orde op de diverse kanalen. Nu ligt de uitdaging er in onze SEO-performance nog verder te verbeteren. Na de livegang hebben we een kleine dip gezien maar dat herstelt zich weer. Onze linkopbouw is hetzelfde gebleven maar we zijn volledig overgegaan op httpS-verbinddingen voor alle pagina’s.”

Hoe wordt de digitaliseringsslag verder in de winkels doorgevoerd?
“Volgend jaar willen meer met salesassistents gaan werken in de fysieke shops. Alle shops zijn al voorzien van een iPad en een gebruiksvriendelijke interface. De volgende stap is om de transacties van de sales assistent te kunnen laten afrekenen op de kassa in combinatie met andere winkelaankopen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond