Supermarktketen Tesco boekt 11 procent online groei
De Engelse keten Tesco ziet zijn online omzet met elf procent stijgen. Het bedrijf streeft naar meer integratie tussen de online en offine kanalen. Volgend jaar mogen leveranciers direct zelf gaan verkopen via Tesco.com.
De online verkopen van supermarktproducten, ook versartikelen, leverden Tesco in het eerste halfjaar van 2011 een snellere omzetgroei op dan de offline activiteiten. Dat blijkt uit de financiële cijfers die het bedrijf publiceert (PDF).
Op groepsniveau nam de omzet met 8,8 procent toe tot 41 miljard euro. Over de digitale resultaten geeft het bedrijf geen absolute cijfers, enkel procentuele groeiontwikkelingen. De verkopen via Tesco Direct, een soort warenhuis, stegen met 12 procent. De digitale supermarkt groeide met iets minder dan tien procent.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd