Deel dit artikel
-

Tabletgebruiker reageert vaker op advertenties

Zeker de helft van tabletgebruikers reageert minstens een keer per week op een advertentie. Bij smartphones ligt de interactie iets lager. Dat blijkt uit een nieuw (Amerikaans) rapport van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Op de smartphone gaat het om een kwart van de gebruikers die wekelijks op advertenties reageren. Wel is de conversie in beide gevallen bijna even hoog: 80 procent van de smartphonegebruikers en 89 procent van de tabletgebruikers. Mogelijk verklaart schermgrootte de verschillen.

Eenderde geeft aan dat ze eerder reageren op advertenties met een lokaal karakter. Ook worden vaak producten tijdens het tv-kijken opgezocht.

De respondenten zeggen dat ze nauwelijks buiten een smartphone of tablet kunnen en het apparaat ook graag gebruiken om bijvoorbeeld tijdschriften te lezen en om video te bekijken.

Gedurende de hele dag zijn gebruikers met het apparaat bezig, ’s ochtends worden vaak als eerste sociale media geraadpleegd.

Volgens het Mobile Marketing Center of Excellence, een adviespoot van IAB, zouden adverteerders meer rekening moeten houden met het gebruik gedurende de dag.

Het volledige rapport Mobile’s Role in a Consumer’s Media Day is hier te downloaden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Chilli

Ik heb het idee dat er een hoop kliks per ongeluk gaan, doordat linkjes soms wat moeilijker aan te klikken zijn op een touchscreen dan met een muis. Ik vraag me af of hier rekening mee gehouden wordt in het onderzoek, ik zie dit iig niet zo snel terug.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond