Deel dit artikel
-

Tegenvallende resultaten voor Metro Group

Media Markt is het grote pijnpunt voor Metro Group. Dat zegt analist Andrew Gwynn van Exane BNP Paribas in een reactie op de tegenvallende kwartaalcijfers van het Duitse bedrijf.

De omzet daalde 2,7 procent naar 13,6 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat een kwart lager uitkwam, op 154 miljoen euro.

De online verkopen namen met 10 procent toe tot 1,5 miljard euro in de afgelopen negen maanden. In het derde kwartaal van het gebroken boekjaar steeg die omzet met 7,8 procent naar 400 miljoen euro.

De helft van de daling van het bedrijfsresultaat werd veroorzaakt door wisselkoerseffecten, maar dalende prijzen van televisies spelen ook een rol, terwijl de kosten voor klantondersteuning zijn gestegen. Ook het loyaliteitsprogramma Media Markt Club blijkt het bedrijf nogal wat te kosten.

Metro wordt volgende zomer opgesplitst. Daarbij worden de groothandels- en levensmiddelenactiviteiten in een nieuw bedrijf ondergebracht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond