Deel dit artikel
-

Tele2 verliest in hoog tempo klanten

Tele2 Nederland slaagt er niet meer in om veel klanten aan zich te binden. Het nettoresultaat voor de mobiele markt was in het derde kwartaal zelfs nul, tegen 23.000 nieuwe klanten een jaar geleden.

Veel klanten zijn weggelopen, met name in de prepaid markt (pdf). Het bedrijf wil zich concentreren op 4G abonnementen die meer moeten opbrengen. De opbrengsten stegen dan ook in die categorie. Er kwam ook nog een B2B 4G propositie bij.

Tele2 heeft zijn winstverwachting bijgesteld in verband met de kosten van de versnelde uitrol van zijn eigen 4G netwerk in Nederland. Nieuwe klanten kunnen daar pas later dit jaar gebruik van maken.

De rest van het plaatje is ook al niet positief. Tele2 verloor 7000 breedbandklanten, terwijl een jaar geleden er nog duizend klanten bij kwamen.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

m.

Tele2 kan niet op tegen tarieven van o.a. Simyo, dan ga je het verliezen als prijs nu juist je voornaamste USP was. Ik ben dik een jaar terug overgestapt van Tele2 op Simyo, goede keuze geweest. Betaal minder, krijg meer en het netwerk (KPN vs. T-Mobile) is veel stabieler.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond