Deel dit artikel
-

Telefoongids plaatst reviews bij restaurants

De Telefoongids is een strategische samenwerking aangegaan met restaurantsite Iens. Over een maand wil De Telefoongids recensies van Iens-gebruikers, foto’s en beeldmateriaal tonen bij eetgelegenheden.

De concurrenten op het gebied van restaurantinformatie werken samen op restaurant.detelefoongids.nl. Hier krijgen de gebruikers een omgeving waarin ze met tips, reviews en beeldmateriaal op zoek kunnen gaan naar het restaurant van hun keuze.

Daarnaast biedt De Telefoongids de mogelijkheid aan restauranthouders om het online profiel uit te breiden met een menukaart. Dit was bij Iens al mogelijk. Op deze site betalen 2.200 eetlocaties van de 17.500 voor deze optie. Vanuit De Telefoongids wordt er nu een link geplaatst naar de menukaart, die ook op Iens wordt getoond.

Voordeel

Bas Lens, vice president community development bij Iens meent dat er voor beide bedrijven een voordeel zit aan de strategische samenwerking: "Wij zijn beter ingevoerd in het restaurantwezen, De TelefoonGids is een groter bedrijf met een goede sales organisatie." Restaurants betalen per jaar 399 euro voor een uitbreiding van hun profiel met onder meer foto’s op zowel De Telefoongids als Iens. Dit geld verdelen de twee organisaties onderling.

Hij vervolgt: "Het is interessant voor De Telefoongids om te kijken hoe de reviews lopen. Daar zijn wij al verder in en daar halen zij het voordeel uit. Er ontstaat als het ware een kruisbestuiving." 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond