Telefoonmaker Xiaomi opent Europese webwinkel
De Chinese telefoonmaker Xiaomi, dat zich sterk door Apple laat inspireren, opent vandaag zijn Europese webwinkel.
Hiermee creëren hun eerste directe verkoopkanaal op de Europese markt en zetten ze de beoogde internationale expansie in. Vooralsnog zijn de telefoonsaccessoires, die onder merknaam Mi worden verkocht, enkel beschikbaar in Duitsland, Engeland en Frankrijk.
Telefoons verkoopt Xiaomi, wiens toestellen op Android draaien, nog niet. Met de verkoop van koptelefoons, fitnessbanden en telefoonaccu’s steekt het bedrijf de tenen in het water. Zodra fulfillment en logistiek goed ingeregeld zijn, en voorbereid op marktvraag van in potentie tweehonderd miljoen consumenten, zullen er ook telefoons in de schappen verschijnen.
Xiaomi had volgens marktonderzoeker IDC in 2014 een marktaandeel van 12,5 procent, ruim het dubbele van het jaar ervoor.
Op dit moment zijn de prijzen op de site in dollars, vermoedelijk omdat deze shop ook Amerika bedient, en zijn de getoonde producten ‘out of stock’.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond