Deel dit artikel
-

Telegraaf gaat strijd aan met Marktplaats en eBay

De Telegraaf gaat na de zomer Speurders.nl lanceren. Het concern is al geruime tijd bezig om daar de site voor op te tuigen. De Telegraaf gaat daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met Marktplaats en met eBay.

Dat er pas na de zomer gelanceerd wordt, komt volgens projectleider Michiel van der Meer omdat de puntjes op de i gezet moeten worden en omdat het vakantietijd is. Consumenten kunnen zowel kopen als verkopen op de site. Het concern spreekt van een nieuwe generatie  vraag- en aanbodsite die wat betreft gebruikersvriendelijkheid het beste is wat de markt nu te bieden heeft.

Speurders.nl belooft verder laagdrempeligheid, superieure gebruikersvriendelijkheid en direct vanaf de start een groot  aanbod; ruim 600.000 advertenties. In de introductiefase is het plaatsen van advertenties voor alle artikelen gratis. De intensieve campagne die Speurders.nl bekend moet maken bij het grote publiek gaat eveneens na de zomer van start.

Holdingmaatschappij De Telegraaf zegt er heel bewust voor te kiezen om op dit moment met serieuze ambities in de markt van online vraag- en aanbod te stappen. “De huidige omzet van traditionele rubrieksadvertenties is op dit moment nog steeds 15 maal groter dan de  online markt, maar de resultaten liggen onder druk. Wat betreft het aantal advertenties, is het volume op de online markt nu al een factor zes groteDe verschuiving van offline naar online is onomkeerbaar en onafwendbaar. Vraag- en aanbod via internet is de afgelopen jaren steeds populairder  geworden bij de consument. De laagdrempeligheid, makkelijke zoekmogelijkheden en de lage advertentiekosten voor artikelen maken van internet een uiterst geschikt platform om spullen te verkopen en te kopen.  We hebben door uitgebreid onderzoek veel geleerd aangaande de wensen van  consumenten op dit gebied. Het resultaat: Speurders.nl, een nieuwe generatie  vraag- en aanbodsite,” aldus directielid A. Swartjes van De Telegraaf.

Alle bestaande online sites zoals AutoTelegraaf.nl, Reiskrant.nl, Woonkrant.nl blijven intact, en richten zich wat betreft het productaanbod meer op bedrijven dan op particulieren. Op dit moment bezoeken maandelijks meer dan drie miljoen mensen de diverse online platforms van het concern,  waaronder naast de eerder genoemden ook Telegraaf.nl, DFT.nl, Autocircuit.nl en Limburgopwielen.nl.

Swartjes: “We hebben alle vertrouwen dat ook wij als multimediaconcern een substantieel aandeel van de particuliere online markt kunnen innemen. We  willen met Speurders.nl in Nederland online marktleider worden. We hebben  daarvoor een fantastisch bedrijf als basis. Immers, we weten hoe we  redactioneel en advertentioneel om moeten gaan met grote groepen consumenten  en hoe we binding kunnen creëren. Een online rubrieksadvertentiesite voor  particulieren ontbrak er nog aan. Daarbij – en dat is niet onbelangrijk – hebben we met Speurders een ijzersterke merknaam en het productconcept van  de site is straks wat betreft gebruikersvriendelijkheid veel beter dan wat de consument nu kent qua “vraag en aanbodsites”.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond