Deel dit artikel
-

Telegraaf integreert on- en offline activiteiten

Telegraaf Holding zal op termijn de internetactiviteiten integreren met de huidige printactiviteiten. Zo zullen commerciële en redactionele organisaties worden samengevoegd. Tevens heeft Telegraaf definitief besloten om betaalde sites te introduceren.

De integratie moet "maximale synergie en wederzijdse versterking" opleveren. Volgens algemeen directeur Willem Kok was een organisatorische scheiding tussen on- en offline activiteiten niet langer te handhaven. "We hebben internet altijd apart gehouden, wat betreft redactie en commercie, omdat de cultuur van de oude en de nieuwe wereld uit elkaar lagen. Ook wilden we in korte tijd marktaandeel opbouwen en goede producten neerzetten. Nu de inkomsten toch achterblijven bij wat we hadden gedacht, moeten we proberen de verhoudingen recht te trekken".

Wanneer de integratie zal zijn voltooid, kon Kok niet zeggen. Wel gaf hij aan dat Telegraaf tot 2005 de tijd neemt om de zaken op orde te krijgen.
De reorganisatie bij Telegraaf komt niet als een verrassing. Het slechte advertentieklimaat drukte al maandenlang de omzet van het uitgeefconcern.

Eerder trok PCM de stekker uit zijn internet-tak PIM. Bij Telegraaf zal het z'n vaart niet lopen, de internetactiviteiten zullen "zeker worden voortgezet". Hoewel het concern heeft aangekondigd op termijn vijf procent van het personeelsbestand te zullen laten afvloeien, benadrukt Kok dat er geen gedwongen ontslagen zullen vallen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond