The Valley zet fors in op data met Nominow

Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”

In beeldende termen legt Kok uit wat de aanleiding tot de introductie van het nieuwe customerdataplatform is. “Met de klant aan het roer op het merk vliegen wij mee als co-piloot en houden het strategisch overzicht. We worden vaak ingezet om bedrijven bij te staan bij de digitale transformatie. Daarbij komt dan de vraag naar de customerjourneys en touchpoints naar voren. Vervolgens beland je vanzelf bij data en hoe de klant daarmee omgaat.” En dat blijkt vooralsnog verre van efficiënt.

Niet zelden liggen de first party data over consumenten opgeslagen in vijf tot twintig verschillende IT-systemen. Kortom, de data zijn er wel maar het overzicht ontbreekt. “Als bureau werken we al twee jaar vanuit een heldere propositie: brand, data en experience. Op het thema data brengen wij al die losse datastromen uit afzonderlijke silo’s bij elkaar tot één schone blik op de consument, een schone constante datastroom en profielopbouw op een plek.”

De groei in de vraag naar dataspecialisme bracht The Valley ertoe om de software die al jaren intern in gebruik was, te ‘productisen’. Kok: “Misschien vreemd als je beseft dat we twee jaar geleden juiste alle labels bij elkaar hebben geschoven, maar zo kunnen we zuivere focus aanbrengen in de datapropositie en daar ook mensen voor vrijmaken.” Jerlijn Kasmani, die afgelopen jaren Webpowers internationale marketingautomationproduct bouwde, werd aangesteld als de zwaargewicht die het product annex label Nominow verder mag op- en uitbouwen.

Kasmani: “Veel bedrijven hebben grote uitdagingen bij het verzamelen van consumentdata. Ons platform legt connecties met alle systemen met klantdata die binnen een organisatie aanwezig zijn. Dat kan een PoS zijn, e-mailmarketing, een webshop, een app, noem maar op. Die data brengen we centraal bijeen. De klant heeft een single customerview vanuit een nieuw gecreëerde database. Dit zijn schone, actuele first party data. Er is, ook in het kader van de GDPR, geen betere plek om de marketingpermissie te managen dan hier. Twaalf procent van de CMO’s zegt dat op orde te hebben, maar ik denk dat dat minder is.”

Nominow is wezenlijk anders dan The Valley omdat het een softwareproduct is en daarom ook een andere aanpak behoeft dan een dienstenorganisatie. Vooralsnog zit het bedrijf wel in bij zijn naamgever, maar het is wel een aparte bv met 8 aparte medewerkers op de loonlijst. Kasmani: “The Valley is eigenlijk onze eerste launching partner in de nieuwe situatie, al hebben we al acht klanten live die op ons platform draaien met licenties en servicecontracten.” Onder hen: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, SDU en Petsplace.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug