Deel dit artikel
-

Thuiswinkel Markt Monitor gaat vaker verschijnen

De vraag naar informatie over de online shoppingmarkt is zo groot, dat Thuiswinkel.org, GfK en PostNL hebben besloten de halfjaarlijkse Thuiswinkel Markt Monitor vier keer per jaar uit te brengen. Doel van de Thuiswinkel Markt Monitor is de ontwikkelingen in de e-commercemarkt nauwlettender vast te leggen en een instrument te bieden voor het e-commercebeleid.

De Thuiswinkel Markt Monitor geeft inzicht in de Nederlandse e-commercemarkt en verschaft aanknopingspunten voor een strategisch beleid voor alle bedrijven die betrokken zijn bij e-commerce in Nederland. Hiervoor is inzicht nodig in de stand van zaken van online winkelen op dit moment, maar ook in de historie en de toekomstverwachting.

De Thuiswinkel Markt Monitor brengt de totale Nederlandse online consumentenmarkt op kwartaalbasis in kaart. Naast inzichten in online aankopen en bestedingen, biedt de Thuiswinkel Markt Monitor onder andere informatie over kopersprofielen, verzendkosten, betaalwijzen en houding ten opzichte van online winkelen. Nieuw hierbij is dat de online markt in relatie wordt gebracht met de totale markt.

Vanaf het eerste kwartaal 2014 wordt deze rapportage volledig uitgevoerd door GfK.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond