TikTok en Shopify gaan samenwerken

Winkelen in de TikTok app lijkt realiteit te worden nu het Chinese bedrijf een samenwerking is aangegaan met e-commerce platform Shopify.
Tot nu toe konden gebruikers alleen winkelen via advertenties in de app. Ook kent het platform verschillende influencers die veelal kleding, make-up en huishoudelijke producten promoten. Maar rechtstreeks kopen was er niet bij.
TikTok en Shopify starten nu een proef waarbij retailers een winkeltabblad kunnen toevoegen aan hun profielen en direct kunnen linken naar producten in TikTok-berichten. Het gaat voorlopig om verkopers in de VS, Canada en het VK.
Een van de eerste verkopers is Kylie Cosmetics, het make-up- en huidverzorgingsmerk van Kylie Jenner, dat twee miljoen volgers heeft op TikTok. Jeffer zelf heeft via TikTok 34,9 miljoen volgers.
Helemaal onverwachts komt dit natuurlijk niet. TikTok sluit zich aan bij Instagram en Facebook die in-app shopping al langer aanbieden.
Shopify topman Harley Finkelstein noemt de sociale media het ‘nieuwe stadsplein’.
Shopify verwacht de functie dit najaar al te kunnen aanbieden aan al zijn klanten. Over financiële afspraken doen beide bedrijven geen mededelingen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond