Deel dit artikel
-

TomTom hoopt op verkopen wearables

Navigatiebedrijf TomTom meldt goede verkopen van zijn Cardio GPS-horloge, dat de hartslag meet. CEO Harold Goddijn spreekt van ‘bemoedigende orderaantallen’. In het algemeen was er het afgelopen kwartaal meer vraag naar sportproducten, zoals de TomTom Runner.

Precies een jaar geleden lanceerde TomTom slimme horloges voor de hardloop- en fietsersmarkt. Die zijn uitgerust met een extra groot scherm en fullscreen grafische trainingstools. TomTom was daarmee veel fabrikanten van smartphones voor. LG komt pas deze zomer met een eerste slimme horloge en Apple vermoedelijk in het najaar.

TomTom presteerde in de eerste maanden van het jaar boven verwachting door een belastingmeevaller. Het nettoresultaat kwam uit op 7,6 miljoen euro doordat het Nederlandse bedrijf 8,1 miljoen euro aan belasting terugkreeg. De omzet ging naar 205 miljoen euro, twee procent meer dan een jaar eerder.

De omzet van de consumentenproducten ging het afgelopen kwartaal licht omhoog (pdf), van 124 naar 125 miljoen, automotive bleef op hetzelfde niveau, maar de inkomsten uit licenties lopen sterk terug. De grootste groeimarkt voor TomTom is telematica.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond