Deel dit artikel
-

Consumentenmarkt TomTom blijft zwak

Ondanks de lancering van nieuwe sporthorloges zit er weinig beweging in de omzet van consumentenproducten bij navigatiebedrijf TomTom. Vergeleken met vorig jaar staat dit onderdeel op verlies.

De consumentenmarkt was het afgelopen kwartaal goed voor 164 miljoen euro. De meeste groei zit in licenties en telematica. Die laatste categorie ging van 25 miljoen vorig jaar naar 35 miljoen euro in het tweede kwartaal van 2015.

De totale omzet van TomTom is in het tweede kwartaal met 10 miljoen euro gestegen vergeleken met vorig jaar en komt uit op 265 miljoen euro. De nettowinst ging echter van 9 naar 3 miljoen euro. EBITDA daalde van 37 miljoen naar 28 miljoen.

TomTom maakte gisteren bekend dat het navigatiekaarten en historische gegevens over rijsnelheden gaat leveren aan de Universiteit van Minnesota. Ook zijn de wegenkaarten in dertien landen toegevoegd aan de database, die inmiddels 45,6 miljoen kilometer aan routekaarten bevat.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond