Deel dit artikel
-

Top-5 Marketing- en businessconsultancy

Winnaar: Boston Consulting Group.

  1. Boston Consulting Group
  2. McKinsey
  3. Paul Postma Marketing Consultancy
  4. PricewaterhouseCoopers
  5. KPMG Consulting

Marketing & businessconsultancy, niet te verwarren met de categorie ICT Consultancy & Services, is een breed begrip, dus veel bedrijven strijden hier om de eer. Het heeft een fraaie top 5 opgeleverd, met grote, bekende namen. Evenals vorig jaar gooit Boston Consulting Group hoge ogen, hoewel het op Prijs en Flexibiliteit niet bijster hoog scoort. De nummer 1 positie op het onderdeel Know how biedt blijkbaar voldoende gewicht om de overall score op te stuwen. Ook McKinsey en Paul Postma vertonen op alle gebieden keurige cijfers. Opvallend is dat op het onderdeel Prijs/kwaliteitsverhouding de top 3 helemaal niet voorkomt, maar wordt aangevoerd door MeMo2 en Sogeti. Capgemini valt buiten de top 5, maar haalde wel de derde plek op het gebied van Flexibiliteit.

Winnaar: BCG

Naam: Boston Consulting Group
Vestigingsplaats: Amsterdam
Werknemers: 145 consultants
Jaaromzet: 1,8 miljard dollar (wereldwijd)

De wereldwijd opererende Boston Consulting Group (BCG) is in Nederland actief vanuit de Amsterdamse Zuidas. De consultants van de BCG helpen de klanten – voornamelijk het hoger management van grote bedrijven – bij het ontwikkelen van nieuwe strategieën die moeten leiden tot concurrentievoordeel.

BCG is op tal van terreinen actief. Informatietechnologie speelt daarbij een steeds grotere rol. “We hebben een ‘information technology practice area’ die bedrijven helpt bij het maken van de keuzes op it-gebied”, legt Jan Dirk Waiboer, partner en managing director van BCG, uit. “De Boston Consulting Group kan bedrijven helpen succesvol te zijn door een brug te slaan tussen de overkoepelende strategie, consumer- en b2b-marketing en de it die daarvoor nodig is.”

“Samen met een bedrijf ontwikkelen wij een it-strategie die aansluit bij de specifieke omstandigheden van de onderneming. We geven de bedrijven vervolgens onafhankelijk advies bij het kiezen van een geschikte partner om die strategie mee uit te voeren.”

De belangrijkste ontwikkeling van de laatste jaren vindt Waiboer Web 2.0. “Gebruikers krijgen meer ruimte en invloed om zelf te customizen en alleen die dingen te kiezen die ze echt willen, terwijl ze zich steeds meer verenigen in community’s.” Internet wordt een belangrijker deel van het leven, constateert Waiboer. “Door de toegenomen bandbreedte en connectivity bij consumenten en het ontstaan van steeds simpelere gebruikersinterfaces zoals rss, widgets en iGoogle ontstaat er een wereld die steeds meer 24/7 online is.”

]

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond