Deel dit artikel
-

Toys ‘R’ Us faalt bij bezorging

Speelgoedketen Toys 'R' Us , één van de grootste speelgoedwinkels ter wereld, heeft grote problemen met de bezorging van gekochte artikelen. Veel klanten die vóór tien december hun artikelen besteld hebben, zullen niks in huis hebben met de kerst.

Het bedrijf meldt niet hoeveel klanten gedupeerd zullen worden. Volgens hen gaat het slechts om een 'klein' percentage van de totale feestdagen-omzet. Als reden voor de misser noemt Toys 'R' Us de onderschatting van het aantal bestellingen. Bij de start van de tweede generatie website in oktober had de winkel ook al grote problemen om aan alle wensen te voldoen.

Analisten denken dat de blunder van de speelgoedwinkel ernstige gevolgen zal hebben voor de toekomstige verkoop. Onderzoeker Liz Leonard van Gomez Advisors: 'Het niet bezorgen van een artikel doet ernstige afbreuk aan de reputatie bij de consumenten. Dat kan makkelijk momslaan in omzetverliezen in de toekomst.'

Toys 'R' Us had toch al te kampen met flinke concurrentie van met name eToys . Deze winkel groeide de laatste maanden uit tot de grootste speelgoedleverancier. Gelukkig voor Toys 'R' Us heeft ook deze winkel te kampen met bezorgingsperikelen. Ook bij het kleinere KBKids verloopt niet alles vlekkeloos. Toys 'R' Us biedt gedupeerde kopers een vergoeding van honderd dollar om te besteden in één van de vestigingen. 'Blijkbaar heerst er dit jaar een vloek op de speelgoed-industrie', zegt Leonard.

Van eventuele bezorgperikelen in Nederland zijn nog geen cijfers bekend. Een goed teken is wel dat Bart Smit dit jaar op het London International Advertising Award (LIAA) festival de Interactive/Retail Award 1999 heeft gewonnen.

Bron: News.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond