Twinkle100: Grootste webshops worden groter

Nederlands tien grootste webwinkels zijn gezamenlijk goed voor twintig procent van de online retailomzet in 2015, aldus de cijfers van de nieuwe Twinkle100
De cijfers laten zien dat de grootste webwinkels steeds groter worden. Ze groeien harder dan de markt. Het gat tussen de grote en kleine winkel wordt daarom groter.
De top tien bedrijven is goed voor een omzet van drie miljard euro, wat ongeveer twintig procent van alle online detailhandelsverkopen over 2015 zal zijn.
De toplijst kent maar vier buitenlandse bedrijven: Zalando, H&M, Ticketmaster en Otto.
Niet alle retailers zijn het eens met de resultaten zoals ze worden gepresenteerd. Dat hangt af van de bronnen en de definitie die wordt gegeven voor wat omzet is.
Foto: Victor van Werkhooven (cc)
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Steve
Ja hoor, Ahold stijgt 30% en RFS daalt 10% tov vorig jaar?
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2014/09/twinkle100-ahold-opnieuw-grootste-online-verkoper/index.xml
Thomas
Met geld, maak je geld.
Jan
Toch interessant die 135 mln. € voor Hema: http://www.retailnews.nl/nieuws/QUwZku_-TEqioQE5Nm9kNg-2/jegen-hema-is-nog-lang-niet-omnichannel.html