Deel dit artikel
-

Ook Twitter met ‘Likes’

Microblog Twitter doet momenteel testen met Likes. Net als bij Facebook kunnen gebruikers aangeven of ze een bericht leuk vinden of niet.

De Like-knop verscheen aanvankelijk als Thanks onder de berichten, maar is later veranderd in Like. Ook is een knop ‘Star’ ontdekt.

Of Twitter ‘Likes’ wil laten meewegen in bijvoorbeeld zoekresultaten is niet duidelijk. Het microblog zegt overigens regelmatig nieuwe functies te testen die niet noodzakelijkerwijs geintroduceerd hoeven te worden.

Marktvorser Bazaarvoice komt intussen tot de conclusie dat het volume van dagelijkse tweets in een jaar met 143 procent is gestegen, maar daarin merken onvoldoende genoemd worden. Volgens manager content Ian Greenleigh doen merken te weinig om ook op Twitter genoemd te worden.

Bazaarvoice bestudeerde 26 miljoen tweets en vergeleek die met andere data, zoals het aantal keren dat merken op radio en tv worden genoemd. Het aantal tweets waarin merken genoemd worden daalt, van 85 procent in 2010 tot 78 procent dit jaar. Volgens het bedrijf is Twitter meer een conversatiemedium dan een transactiemedium.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond