Deel dit artikel
-

Twitter loopt binnen op mobiele advertenties

Twitter verdient goed aan zijn gesponsorde tweets, oftewel berichten die door adverteerders worden betaald. Dat vertelde CEO Dick Costolo op een congres van weekblad The Economist.

Twitter is pas in februari begonnen met de verkoop van mobiele adverenties, maar doet het beter dan Facebook. Dat sociale netwerk moest eerder dit jaar toegeven dat men nog nauwelijks mobiele omzet draait.

Twitter houdt zelf rekening met 1 miljard dollar advertentie-omzet in 2014, fors meer dan wat analisten als EMarketer hebben berekend. Die houden het op 540 miljoen. Vorig jaar zette Twitter aan advertenties 139 miljoen dollar om. De totale omzet bedraagt al wel 1 miljard dollar.

Costolo vertelde op het congres dat nu zestig procent van de circa 140 miljoen Twitter-gebruikers de site mobiel benadert, dat is 55 procent meer dan zes maanden geleden. En mobiele gebruikers zijn ook actiever.

Twitter lanceerde gisteren een nieuw logo. Daarop is een vogel te zien, waar voorheen letters werden gebruikt. Twitter heeft ontwikkelaars gevraagd zoveel mogelijk het nieuwe logo te gebruiken.

Deel dit bericht

3 Reacties

sharina

ik vraag me af hoeveel conversies er daadwerkelijk uit komen

Dre

Op de mobiele site van Facebook zie ik ook nooit reclame toch? ik wist zelfs niet eens dat facebook ook mobiele advertenties verkocht.
Ben benieuwd of Twitter de 1 miljard gaat halen.

Cor Jaspers

Ik ben erg benieuwd of twitter & facebook de verwachtingen op het gebied van mobiele advertenties kunnen waarmaken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond