Deel dit artikel
-

Twitter neemt mediaorganisaties bij de hand

Twitter heeft een site gelanceerd met case studies, how to-artikelen en richtlijnen, die mediaorganisaties moeten helpen Twitter beter in te zetten voor hun eigen gewin.

De artikelen zijn onderverdeeld in twee platformen, televisie en het web. De verschillende soorten artikelen beslaan meerdere onderwerpen, waaronder onderzoeken, API’s, algemeen nieuws en juridische zaken.

Zo staat op het blog dat Twitter extra waarde kan bieden aan televisie en zelfs kijkersaantallen voor dat medium omhoog kan drijven. Maar ook hoe bijvoorbeeld een accountnaam te krijgen van een geregistreerd merk wanneer deze al door iemand anders in gebruik is. Echt kritische artikelen blijven achterwege. Het nieuwe platform moet vooral de positieve punten van de microbloggingdienst aantonen.

Eerder lanceerde Twitter een soortgelijk platform voor bedrijven waarbij met basisartikelen werd aangetoond hoe Twitter op een zakelijke manier in te zetten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond