Deel dit artikel
-

Uber veel groter in Mexico en Brazilië

Een verrassend inzicht van marktonderzoeker comScore: Uber is verhoudingsgewijs veel groter in Brazilië en Mexico dan in thuismarkt Amerika.

In Brazilië heeft de taxi-app een bereik van 18 procent onder alle mobiele gebruikers en in Mexico ligt dat op 15 procent. In Amerika ligt het percentage niet hoger dan 14 procent.

Een mogelijke verklaring voor het feit dat Uber niet zo dominant is in de VS is de aanwezigheid van concurrentie. Lyft heeft volgens cijfers van comScore namelijk een bereik van zeven procent. Dat is de helft van Uber, maar niettemin een wezenlijk marktaandeel.

Opgeteld hebben Uber en Lyft een bereik van 21 procent. Twee op de tien Amerikanen heeft een van beide apps, of beiden, op de telefoon staan en gebruikt die wel eens. Over de frequentie zegt comScore niets, over bestede bedragen evenmin.

Onderstaand overzicht laat ook goed zien waarom Uber het in China heeft opgegeven. Didi is Chinees en marktleider. Uber verkocht zijn marktaandeel vorig jaar voor een miljard dollar aan de lokale incumbant.

Foto: Diego Torres Silvestre (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond