Deel dit artikel
-

Unilever gaat online advertising “stimulans geven”

UPDATE: Unilever gaat zich in Nederland sterker manifesteren met online advertising. Het bedrijf heeft AdValue als mediabureau gekozen en wil online advertising een sterke stimulans geven. "Het is een medium dat we heel serieus willen nemen", zegt communication channel director Unilever Nederland Harry Dekker. AdValue hoopt dat andere adverteerders nu ook sneller gebruik zullen maken van online advertising.

Bestedingen aan online reclame zullen stijgen, verwacht Dekker. In de Verenigde Staten geeft Unilever momenteel 5 procent van het totale communicatiebudget uit aan online reclame, dat voorbeeld wil Unilever Nederland volgen. Dekker: "Het is altijd gevaarlijk om buitenlandse parallellen te trekken, maar die kant moet het wel op. Momenteel geven we 300 miljoen gulden per jaar uit in Nederland ter ondersteuning van onze merken, minder dan 1 procent daarvan wordt online besteed. Online advertising is dus nog marginaal binnen onze mediabestedingen."

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!