Deel dit artikel
-

Verzekeraar Arag met mobiele claimservice reizigers

Verzekeraar Arag brengt een dienst uit waarmee luchtreizigers bij vertraging in no time hun schadevergoeding kunnen opeisen.

Het bedrijf liet door reclamebureau Lemz het concept achter Flightclaimservice.nl ontwikkelen. Daarbij werd Mobtzu gevraagd om een mobiele site en applicaties voor Android, Blackberry en iPhone te maken.

Reizigers in Nederland, of die naar Nederland reizen, die te veel vertraging ondervinden of wiens vlucht wordt geannuleerd hebben recht op financiële compensatie. Dat is bij wet vastgelegd. Lang niet iedereen zou daar echter gebruik van maken.

Arag denkt dat er jaarlijks zo’n 600 miljoen euro onopgeëist bij de luchtvaartmaatschappijen in kas blijft. Net als EUclaim probeert ook Arag een graantje mee te pikken van deze geldberg. Reizigers die Arags applicatie installeren, kunnen de compensatieprocedure vrijwel helemaal automatiseren. Wie voor zijn vertrek zijn vluchtnummer invoert, hoort vanzelf of en wanneer hij recht op compensatie heeft.

De mobiele claimdienst wordt gepromoot op billboards in de omgeving van Schiphol. De claimcampagne is kleinschalig opgezet, aan het einde van de zomervakantieperiode. Het is de bedoeling dat er tijdens een volgende vakantieperiode intensiever reclame voor de Flight Claim Service wordt gemaakt. Wie niet zelf maar via Arag geld terug vraagt, betaalt 20 procent aan commissie.

Net als bij veel andere mobiele applicaties worstelt het bedrijf met de vraag hoe het goed reclame moet maken voor zijn specialistische dienst.

Jerry Lieveld van Mobtzu: “Dat is een vraag die terug blijft komen. Arag maakt enerzijds reclame via massamedia, zoals billboards. Anderzijds experimenteren wij met seeding via social media en berichten via diensten als Foursquare”. Wie op Schiphol incheckt op Foursquare wordt via een bericht zoals hieronder gewezen op de mogelijkheid om geld terug te krijgen.

De Nederlandse proef wordt binnen het verzekeringsbedrijf gezien als een eerste stap met mobiele dienstverlening die men kan opschalen naar andere landen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Danny Mekic'

ARAG heeft hierbij de fout gemaakt de applicatie te lanceren en te promoten, nog voordat de applicatie volledig en goed functioneerde. Ik heb inmiddels een proefclaim lopen bij ARAG: de aanmelding van de claim ging goed, maar het inloggen op de online beheerapplicatie werkte een tijd niet. Nu kan ik wel inloggen, maar niet de uitgebreide status opvragen. Het concept is geweldig, ik verwacht dan ook dat (rechtsbijstand)verzekeraars hun klanten in de toekomst nog veel meer van dienst zullen zijn via apps. De strijd zal daarbij losbarsten rondom de vraag: welk bedrijf kan de klant het beste bedienen op het juiste moment? Mijn ARAG-claim had ik bijvoorbeeld ingediend nog voordat ik thuis was na mijn drie uur vertraagde vlucht.., dat doet het goed bij een consument!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond