Deel dit artikel
-

‘Vijf procent wil binnen jaar af van tv-abonnement’

Kabel- en telecombedrijven kunnen binnen twee jaar tot bijna tien procent van hun tv-abonnees verliezen als het door Telecompaper gemeten sentiment juist is.

Vijf procent van de Nederlandse huishoudens zegt binnen vijf jaar zijn tv-abonnement te willen staken en acht procent wil dat binnen twee jaar doen. In totaal overweegt een kleine twintig procent om op enig moment het tv-abonnement te beëindigen, aldus de onderzoeker uit Houten.

Omgekeerd is het ook zo, dat 57 procent van de respondenten aangeeft dat ze hun tv-abonnement niet willen opzeggen. Zij hechten het meest waarde aan live naar uitzendingen te kunnen kijken en hechten minder belang aan on demand kijken.

Toch is die acht procent die tv-opzeggers een substantiële hoeveelheid voor de kabel- en telecombedrijven maar ook voor de zenders. Hun verdienmodel is gebaseerd op het bereiken van een massapubliek aan wie zijn reclame kunnen laten zien. Zij kunnen steeds minder bereik gaan garanderen vanwege Netflix, Videoland, NPO Plus maar ook YouTube, Twitch en Amazon Prime.

Foto: Christian Siedler (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond