Deel dit artikel
-

Virtuele provider verovert meer terrein

Virtuele aanbieders (MVNO’s) hadden eind juni 39,5 procent van de Nederlandse mobiele markt in handen. Het totaal aantal virtuele aansluitingen is in de eerste helft van dit jaar met 1,9 procent gegroeid tot 8,1 miljoen, zo stelt Telecompaper op basis van eigen onderzoek.

Een kleine 4,7 miljoen aansluitingen zijn virtuele merken van de mobiele operator zelf. De overige onafhankelijke MVNO’s tellen samen tot 3,35 miljoen klanten: 16,5 procent van de totale mobiele markt en een half procentpunt meer dan twaalf maanden geleden.

Nederland telt volgens Telecompaper 66 virtuele merken, waarvan er 52 zelfstandig MVNOs zijn en veertien onderdeel van (of in samenwerking met) een MNO. In een half jaar tijd zijn er vijf merken verdwenen, en kwamen er zes bij.

Volgens Telecompaper dienen nieuwe spelers zich te onderscheiden. Een ‘me too’-merk beginnen is in de huidige volle markt geen goede strategie, vooral voor kleine aanbieders.

Deel dit bericht

1 Reactie

Klop

Gelukkig maar dat houd de grote jongen KPN T-Mobile en Vodafone scherp anders waren de abonnementen nog duurder. Sim only bij een van hun kost al gouw 20 euro voor minimale minuten en mb’s.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond