Deel dit artikel
-

Virtuele vakbeurs een blijvertje

Als de verwachtingen uitkomen zou de virtuele vakbeurs de komende jaren een solide en lucratief kanaal kunnen worden voor fabrikanten om aannemers te bereiken en hun merken en producten te tonen. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy.

In 2019 bezocht ongeveer de helft van de Europese aannemers vakbeurzen, terwijl dat in 2021 iets minder dan een derde was. De daling laat inderdaad het effect van de pandemie zien, maar er blijkt ook dat een substantieel deel van de aannemers nog wel naar vakbeurzen kon gaan tijdens de pandemie.

Europese aannemers verwachten dat ze de komende jaren weer meer fysieke vakbeurzen zullen bezoeken. Vier van de tien denkt dat het bezoek aan fysieke vakbeurzen de komende drie jaar zal stijgen, en 44 procent denkt dat het gelijk blijft met huidige aantallen.

Interessant is dat verwacht wordt dat virtuele vakbeurzen zullen blijven bestaan na de pandemie. Twee van de tien aannemers denkt dat gebruik van virtuele vakbeurzen zal stijgen, een zelfde aandeel dat het zal dalen, en maar liefst de helft van de aannemers denkt dat gebruik op huidige niveaus zal blijven.

Gezien de over het algemeen traditionele instelling van de aannemers en de drang die we allemaal hebben om weer terug te gaan naar normaal, is het echter moeilijk voor te stellen dat gebruik van virtuele vakbeurzen sterk zal stijgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond