Deel dit artikel
-

“Vivendi vormt mogelijk alliantie met Yahoo”

Vivendi Universal is op zoek naar partners op de Amerikaanse markt. Via samenwerkingsverbanden wil het Franse mediaconcern haar distributienetwerk in de Verenigde Staten uitbreiden. Een van de kandidaten voor een partnerschap is internetportal Yahoo .

In een gesprek met The Media Guardian sluit Vivendi's CEO Jean-Marie Messier een samenwerkingsovereenkomst met Yahoo niet uit. "Ik zie internet als distributiekanaal. Ik wil mijn content verspreiden via zo veel mogelijk platforms. Yahoo kan daar een van zijn, omdat het een sterk merk is",aldus Messier.
Volgens Messier is de uitbreiding van het distributienetwerk in de V.S. van hoogste prioriteit. Voor The Financial Times voegde hij daaraan toe:"Voor de eerste keer in onze geschiedenis zijn we sterk genoeg om niet uit te kijken naar overnames, maar naar samenwerkingsverbanden en commerciële overeenkomsten."

Vivendi Universal nam vorig jaar het Canadese Seagram over voor 34 miljard dollar. Daarmee haalde het de film- en muziekactiviteiten van Universal Studio's binnen haar bedrijf. Volgens The Financial Times erkent het mediaconcern nu dat het een heleboel content in huis heeft, maar nog weinig manieren om het te verspreiden.
Managers van Vivendi zouden al verschillende mogelijkheden voor samenwerking bekeken hebben. Naast internetportal Yahoo, zouden ook AT&T en Verizon in aanmerking komen. Zij zouden de content van Vivendi via hun draadloze netwerken moeten verspreiden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond