Voetbal International en bol.com naar Emerce Performance

bol.com was ooit een gedreven televisie-adverteerder, maar dat is radicaal veranderd. Het budget is bijna volledig overgeheveld naar online. Esther Elberse, senior online marketeer bij de online retailer, vertelt er meer over op Emerce Performance.

Op 16 november 2017 vindt voor de zevende achtereenvolgende keer het jaarlijkse evenement plaats rond online adverteren. Toonaangevende mediamanagers en strategen delen in Amsterdam hun ervaringen en successen.

Speciale aandacht dit jaar voor de nieuwe wet General Data Protection Regulation (GDPR). Als mede-oprichter en voorzitter van de eerste IAB Programmatic taskforce in Europa vertelt Tim Geenen van Faktor alles wat je moet weten over deze nieuwe regelgeving. Geenen is de CEO en oprichter van Faktor, een op blockchain gebaseerd Identity Management platform. Tim laat ook zien hoe blockchain een oplossing biedt voor GDPR.

Op Performance vertelt James Prudhomme van Index Exchange over de verandering van verkoop van banners: het gaat steeds meer geautomatiseerd. Met header bidding kunnen website-eigenaren hun programmatic banners aanbieden aan adverteerders via meerdere real-time veilingen (SSP’s). In de VS al een tijdje gemeengoed, maar in Nederland nog in de kinderschoenen. James Prudhomme zet alle pro’s en cons op een rij.

Ook Jeremy Noya van Voetbal International gaat het hebben over header bidding.

Zoekmarketing ontbreekt ook niet. Volgens Fili Wiese is voor een goed lopende lead campagne tegenwoordig meer nodig dan alleen marketingkennis. Hoe ben je vindbaar en hoe analyseer je data om daarna je vindbaarheid en conversie te optimaliseren?

Meer over Emerce Performance hier, en kaarten zijn hier te bestellen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug