Deel dit artikel
-

Volkswagen koopt specialistisch bureau digitale transformatie

Volkswagen heeft een belang van 49 procent genomen in Diconium, een groot bureau uit Stuttgart dat is gespecialiseerd in de begeleiding van digitale transformatieprocessen.

Met de investering, waarvan de financiële waarde niet bekend is, geeft VW het signaal dat het digitale kanaal fundamenteel onderdeel moet worden van zijn mobiliteitsproducten. Een tweede signaal is dat de autofabrikant dat niet zelf kan en ook niet toe kan met het projectmatig inhuren van hulp. De investering verzekert vaste assistentie.

De bedrijven spreken nu publiekelijk over het optuigen van de ‘Volkswagen Automotive Cloud’. Dat kan eigenlijk nog van alles betekenen. De uitleg klinkt: de cloud wordt de centrale plek voor digitale toegevoegde waarde. Laaghangend fruit: av-streaming, automatisch betalen bij tanken en over-the-air softwareupdates.

Diconium is 23 jaar oud en telt ongeveer achthonderd medewerkers, verdeeld over Duitsland, Portugal, de VS en India. De kerngebieden waarop zij actief zijn: CX design, marketing, e-commerce en innovatie & strategie.

Foto: Edgar Jansen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond