Deel dit artikel
-

Vraagexplosie e-inkdisplay in retail

Het bedrijf E-Ink uit Taiwan verkoopt dit jaar voor het eerst meer displays voor de retail dan voor e-bookreaders. Een teken van grote verandering in de winkels, denkt topman Johnson Lee.

E-Ink begon vijf jaar geleden met de product van kleine display voor op de schappen in winkels. Winkelketens gebruiken die graag omdat die zogeheten electronics shelf labels (ESL’s) makkelijk en razendsnel in bulk zijn te updaten via wifi. Dit maakt dynamic pricing mogelijk binnen een omnichannel strategie. Prijswijzigingen zijn landelijk binnen minuten zo niet seconden doorgevoerd.

In een interview met DigiTimes zegt Lee dat de handel in ESL’s dit jaar voor het eerst groter is dan die in schermen voor e-bookreaders. Hij spreekt over volumes, niet over omzet.

E-Ink investeert in de ontwikkeling van schermen met iets meer kleur. Drie kleuren. Daarmee hoopt hij het toepassingsgebied in de retail te verbreden van louter prijsinformatie naar reclameboodschappen.

In de toekomst denkt het bedrijf uit Taiwan ook aan schermen in parkeerautomaten, labeling voor potjes en dozen en wanddecoratie.

De ESL-markt groeit naar verwachting van 153 miljoen euro in 2017 naar vierhonderd à vijfhonderd miljoen euro in 2020. De omzet van E-Ink in het eerste kwartaal van dit jaar kwam uit op 81 miljoen. Het is niet bekend hoe groot het ESL-aandeel daarin is.

Voorbeeld van twee e-inkdisplays in de XXL-winkel van Coolblue in Amsterdam. Het prijskaartje is van Pricer.

Foto: John Pastor (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond