Deel dit artikel
-

VS: Etailers brengen reclamebudget naar web

Amerikaanse webwinkels besteden steeds meer van hun marketinggeld op het web. Offline advertenties blijken minder in trek te zijn. In het derde kwartaal ging 64 procent van de budgetten naar het web en dat is vijf procent meer dan in het tweede kwartaal. Dat concluderen de Boston Consulting Group en Shop.org naar aanleiding van cijfers van 94 etailers.

Door de goedkopere online advertentiecampagnes – in vergelijking met bijvoorbeeld televisiereclame – zijn de acquisitiekosten voor een nieuwe klant flink omlaag gegaan. Gemiddeld tellen de bedrijven nu twintig dollar neer voor een nieuwe klant. In het tweede kwartaal was dit nog het dubbele. Hoewel 89 procent van de bedrijven een speciale campagne heeft gelanceerd door de feestdagen, heeft slechts vier procent het aantal tv-commercials opgeschroefd.
Ondanks de verminderde budgetten, slagen de winkels er toch in meer klanten te trekken. Bedijven die in beide onderzochte kwartalen meewerkten aan het onderzoek, zagen hun klantenbestand met gemiddeld 28 procent stijgen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!