Deel dit artikel
-

Warenhuis Intime compenseert omzetverlies met live streaming

Het Chinese warenhuis Intime heeft vrijwel al zijn omzetverlies in de fysieke wereld weten te compenseren met e-commerce. Het geheim zit ‘m niet in het verkoopkanaal, maar aan de niet aflatende stroom van live videostreams die het personeel vanuit de winkels deed.

De winkel kreeg accuut een heel andere rol toen het coronavirus uitbrak in China. De vijfduizend specialisten op de afdelingen werden presentatoren in de videostreams. De andere collega’s zorgde voor bevoorrading, verpakking en verzending.

Intime, sinds 2017 onderdeel van Alibaba Group, hield iedere dag aan de lopende band live streams. Medewerkers toonden de producten die in de schappen liggen, geven productinformatie en verstrekken kortingscodes. Het bedrijf verstrekte afgelopen maanden voor tientallen miljoen euro’s aan kortingscodes om de kooplust op te wekken.

Elke dag werden er tweehonderd streams gehouden op Taobao Live, het videoplatform op de nationale B2C-marktplaats van Alibaba Group. Negentig procent van de kopers was, naar eigen opgave, een nieuwe klant.

Normaalgesproken ontvangt Intime overwegend buitenlandse toeristen, bezoekers van attracties uit de omgeving van de winkel. Om te profiteren van de afwezigheid van die buitenlandse passanten, werden de etalages uitbunding en visueel aantrekkelijk ingericht. Chinese passanten fotografeerden dat met verve en deelde de foto’s op socialmedia: gratis reclame voor het warenhuis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond