WebAds opent Londens kantoor

Online media-exploitant WebAds opent na Nederland en Italië nu ook een kantoor in Londen. Directeur Tjeerd Kooij: “De totaalmarkt groeit nog steeds. We bewerken ook andere Europese markten omdat veel internationale media-inkoop vanuit Londen plaats vindt.”
Afgelopen vrijdag opende WebAds een kantoor in Londen. Kooij: "We hebben drie ervaren mensen aangetrokken met ieder gemiddeld negen jaar ervaring in deze branche. In eerste instantie richten we ons op een beperkt aantal segmenten, om daar vanuit door te groeien." Het bedrijf gaat zich initieel richten opfinanciële dienstverleners. "Van daaruit willen we doorgroeien."
Kooij ziet Londen als springplank naar andere Europese landen, maar heeft vooralsnog geen concrete plannen om kantoren te openen in andere landen.
Het bedrijf, dat beeldadvertenties exploiteert via sites van aangesloten mediapartners zoals kranten- en tijdschriftensites, werkt vanuit Londen omdat daar ook internationaal mediabudgetten worden verdeeld.Kooij: "En in Londen is het gebruikelijker dat budgetten per kwartaal worden verdeeld. Daarom openen we vroeg in een kwartaal."
WebAds heeft sinds 2 jaar operationele buitenlandse ervaring met zijn kantoor in Italië. Welke doelstellingen het voor zijn Engelse kantoor hanteert, houdt Kooij voor zich. Het bureau heeft nog geen getekende contracten met digitale uitgevers en adverteerders, maar is in gesprek met verscheidene partijen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond