Deel dit artikel
-

Weblog Paidcontent en Billboard over digitale muziek

Paidcontent van Rafat Ali en het gerenommeerde Amerikaanse muziektijdschrift Billboard van VNU zijn in de Verenigde Staten een gezamenlijk weblog begonnen over digitale muziek. Het weblog gaat Billboard Postplay heten.

Bedoeling is met het gezamenlijke weblog alle aspecten van digitale muziek te verslaan: online, mobiele muziek, peer to peer, apparaten, legale zaken en wat verder nog de revue passeert. Behalve dat er non stop over digitale muziek geschreven gaat worden, is Billboard Postplay ook van plan data van Billboard te gebruiken (bijvoorbeeld statistieken van online downloads, ringtone hitlijsten, statistieken over het gebruik van peer to peer, etc.) en trends binnen de  industrie te beschrijven. 

Behalve dat de site een rss feed heeft zal er ook een dagelijkse nieuwsbrief komen. Doel is met een must read voor de muziekindustrie te komen zodat zij weten wat er zich binnen hun industrie allemaal afspeelt. 
Net als Moconews (een weblog over mobiele content) moet Postplay worden gezien als een directe spin off van Paidcontent.

Rafat Ali gaat Postplay niet alleen vullen. Naast zichzelf heeft hij Todd Beals (iemand die ook veel afweet van de digitale muziekindustrie) ingehuurd. Billboard journalisten and anderen zullen van tijd tot tijd ook een bijdrage leveren aan Billboard Postplay.

In Emerce nummer 46 staat een groot interview met Rafat Ali over Paidcontent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond