Deel dit artikel
-

Weinig inhaakcampagnes rondom Olympische Spelen

Er zijn een stuk minder inhaakcampagnes rondom de Olympische Spelen dan bijvoorbeeld rondom het EK Voetbal. “Logisch, de spelen maken natuurlijk wel het nodige los bij de mensen, maar van een volksgekte zoals rondom het EK voetbal is bij de Olympische Spelen natuurlijk geen sprake en dat maakt het wellicht minder interessant voor online adverteerders,” zeggen veel bureaus. De Olympische Spelen beginnen vrijdag al.

“Er is minder animo bij klanten voor campagnes rondom de Olympische Spelen dan rondom het E.K. Voetbal. Dat komt omdat het natuurlijk minder massaal is,” zegt Ralf Hese, directeur van Tribal DDB in Nederland. Tribal DDB heeft maar een campagne voor een klant ontwikkeld en dat is De Lotto. Er werd voor de Lotto een campagne ontwikkeld rondom wielrenster Leontien van Moorsel.

“Van 14 augustus tot en met 4 september staat Lotto geheel in het teken van de spelen. Met Lottolympics! Tijdens de vijf trekkingen van Lottolympics maak je kans op de Jackpot van vier miljoen euro of meer plus gratis kans op kilo’s goud!,” zo staat te lezen op de site van de Lotto. Wie Lotto-abonnee wordt, maakt ook bij iedere gewonnen medaille kans op een kilo goud.

“Ik heb ook het idee dat er minder wordt gedaan rondom de Olympische Spelen in Athene. Er wordt gewoon minder lawaai gemaakt rondom de Olympische Spelen dan rondom het EK Voetbal,” zegt Sebastiaan van Rijnsoever van online reclamebureau .bone. Een directe verklaring daarvoor heeft van Rijnsoever niet direct, maar ook hij denkt dat de Olympische Spelen sowieso minder leven bij mensen dan het EK Voetbal.

Jelle Kolleman van Red Urban bevestigt ook dat er bij klanten minder animo is en heeft ook gezien dat er nog maar vrij weinig campagnes lopen. “Maar ik verwacht wel dat er nog een paar campagnes aangekondigd zullen worden naarmate de Olympische Spelen dichterbij komen. En je hebt ook nog wel kans dat er enkele online campagnes gaan lopen terwijl de spelen al bezig zijn,” zegt Kolleman

Behalve de Lotto hebben ook partijen als Wehkamp en Heineken kleinere campagnes rondom de Olympische Spelen laten ontwikkelen. Bij Heineken kan een reis naar het Holland Heineken House (het toevluchtstoord van de Nederlandse ploeg) in Athene worden gewonnen. De campagne borduurt deels voort op de campagne rondom de luidsprekerhoed die ook werd ingezet tijdens het EK Voetbal. De campagne van Heineken wordt deels door Qi en deels door Media Republic verzorgd, waarvan de laatste het concept rondom de voorpagina van De Telegraaf heeft bedacht.

De campagne van Wehkamp stelt mensen in staat om hun eigen Olympisch kampioen te nomineren. “Wie is voor u de absolute kampioen? Uw partner, die elke dag voor u kookt en er altijd voor u is? Uw allerbeste vriend of vriendin, die altijd voor u klaar staat? Of uw collega, die van elke werkdag een feestdag maakt? Laat uw kampioen weten waarom u hem of haar zo bijzonder vindt.”

De actie die de naam “De Olympische Wehkampioendagen” heeft meegekregen loopt van 2 tot en met 15 augustus. Deelnemers kunnen onder meer een Philips breedbeeld tv en een 15 Puma-schoudertassen. De campagne voor Wehkamp wordt uitgevoerd door Clockwork.

Deel dit bericht

2 Reacties

paul

Helaas zelfs geen AdWords berichten bij bijvoorbeeld Google indien je zoekt op olympische spelen

DJPrepay

Dit komt omdat de rechten voor het gebruik van de woorden als "olympische", "Olympiade" zijn vastgelegd door het IOC/ NOC-NSF. Het gebruik is voorbehouden aan de officiele sponsoren, zoals Lotto en DSM. Vandaar dat je bij de actie van Wehkamp ook nergens woorden vind die gerelateerd zijn aan de Olympische Spelen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond