WeTransfer bouwt mobiele app
WeTransfer, de digitale koerier voor zware bestanden, ontwikkelt een mobiele app om ook buiten desktops en laptops zijn werk te kunnen doen. De app verschijnt in de loop van dit jaar, zegt CEO Bas Beerens.
Vorige week ging WeTransfer in een nieuw jasje live. De overgang ging even gepaard met een technische hik, wat trouwe gebruikers deed steigeren. Ze misten een dienst waar ze dagelijks op vertrouwen. We vragen CEO Bas Beerens van WeTransfer naar de huidige en komende ontwikkelingen.
Jullie dienst gaat in het nieuw. Waarom?
“WeTransfer werkte goed voor de gebruiker en de advertenties en channelverkopen ging eveneens erg goed. We hebben altijd geprobeerd het systeem optimaal te maken voor de gebruiker. Dat is ons uitgangspunt. De afgelopen paar jaar hebben we veel feedback van onze gebruikers gekregen met speciale wensen en verbeteringen. Daar hebben we uiteraard goed naar geluisterd. Sterker nog, we de mensen zelfs uitgedaagd kritisch te zijn over ons product. Dat heeft tot een aantal veranderingen geleid.”
“We zijn onder meer geswitcht van Flash naar HTML. Dat maakt het systeem nog stabieler, maar zorgt er ook voor dat WeTransfer nu ook op platformen als smartphones en tablets kan worden gebruikt. Ook kan er nu een keuze gemaakt worden om je bestand te mailen of direct een downloadlink te krijgen.”
“Andere features hebben we reeds onder de naam Plus gelanceerd. Denk aan het kunnen versturen van grotere bestanden, bestanden opslaan en passwords toevoegen aan transfers. Het businessmodel voor Channel hebben we hierin toegevoegd zodat iedere Plusgebruiker ook z’n eigen achtergronden en url kan krijgen.”
Wat ging er mis vorige week bij de overgang?
“We hebben wat serverproblemen gehad maar die waren, gezien de omvang van deze transitie. toch relatief snel opgelost. Voor mensen die, vooral zakelijk, dan even niet kunnen transferen kan dat erg vervelend zijn. Dan realiseren we ons weer even hoeveel mensen er afhankelijk van de service zijn geworden en hoe deze al als tool geïntegreerd is in hun werkproces.”
Wat zijn de drie belangrijkste punten voor 2013?
“Allereerst willen we de nieuwe WeTransfer nog verder optimaliseren. Het doet z’n werk en bijna iedereen is er blij mee, maar we hebben toch nog wat feedback gekregen waar we iets mee willen doen. Ten tweede: een mobile app. De voorbereidingen zijn al gemaakt en die app moet er zeker dit jaar gaan komen. Punt drie: we hebben andere businessmodellen en ideeën voor tegen het einde van het jaar, maar daar wil ik nog niets over zeggen.”
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Gerard
Ik zie het voordeel niet van WeTransfer op een smartphone t.o.v. geïntegreerde manieren van delen. Ik kan me geen bestanden op mijn smartphone bedenken die ik niet gewoon kan versturen met mail of kan delen met dropbox.