WPP schrapt 6 procent personeelsbestand

Het wereldwijd opererende marketing- en communicatiebureau WPP schrapt 6 procent van zijn personeelsbestand. De directe aanleiding is de dalende omzetten door de economische crisis.
De helft van het boventallig verklaard personeel, in totaal 7.200 man, is afgelopen maanden reeds vertrokken. Het ging daarbij om 2.200 gedwongen ontslagen. Er zullen nog 1.400 gedwongen ontslagen volgen in de VS en Europa. De rest van de banen verdwijnt door natuurlijk verloop.
WPP is in Nederland bekend van dochterbedrijven als Reddion, LaComunidad, Hill & Knowlton, TNS, mediaedge:cia en Ogilvy.
Het is standaard beleid, aldus de Financial Times, om banenreducties gelijke tred te laten houden met de omzetdaling van de voorgaande periode. Het bedrijf noteerde in het eerste kwartaal van 2009 een omzetdaling van 5,8 procent.
Aan het einde van het eerste kwartaal had WPP 109.408 medewerkers in dienst. Het bedrijf bevindt zich in de communicatiemarkt met Interpublic, Omnicom en Publicis.
In de recente kwartaalrapportage stond dat WPP-klanten onder advertenteerders en media-investeerders het minst werden geraakt door de economische crisis en internet en interactieve communicatie het meest.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond