Deel dit artikel
-

Yahoo werkt aan nieuw advertentiemodel voor tablets

Yahoo wil het advertentienetwerk uitbreiden met een nieuw advertentiemodel voor tablets als de iPad. Het nieuwe model wijkt af van de geijkte banner en display advertenties.

Dat laat Sandeep Gupta, directeur bij Yahoo applicaties, weten aan MediaPost.

 

Met de nieuwe mogelijkheden die tablets bieden, wil Yahoo inspelen op een model van product placement zoals dat ook bij video, televisie en films gewoon is. Dit in plaats van de standaard banners en display advertenties die vaak gebruikt worden voor reclame-uitingen op mobiele telefoons en pc’s.

De nieuwe strategie  geeft adverteerders de mogelijkheid om een interactieve manier van product placement in te zetten met behulp van wifi of 3G.

Volgens Gupta hebben tablets op het gebied van online adverteren meer mogelijkheden dan bijvoorbeeld bij mobiel adverteren het geval is. Het grote scherm van een tablet zorgt ervoor dat een reclameboodschap niet in een versimpelde versie gebracht te worden, zoals bij de mobiel vaak wel het geval is.

De eerste mogelijkheid om in het netwerk van Yahoo te adverteren op de iPad is mogelijk in de gratis entertainment applicatie van Yahoo.

In het beginscherm van de applicatie, een virtuele woonkamer, kunnen producten van adverteerders worden geplaatst. Te denken valt bijvoorbeeld aan een stoel van Ikea, een blokje Coca-Cola en meer. Door de producten aan te klikken kan de gebruiker worden doorgesluisd naar een site, kortingsbonnen of bijvoorbeeld virtuele goederen.

Het advertentiemodel zal makkelijker schaalbaar zijn wanneer andere tablets op de markt komen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond